25 Eylül 2012 Salı

Elmadan Kopan Büyük Parça


Nihayet iPhone 5 tanıtıldı ve hatta satışına da başlandı. Almanya'da satışa başladıktan 2 gün sonra gördüm. İnceledim ve derin bir üzüntü içerisinde mağazadan çıktım. Özellikleri ve estetiği hakkında bilgi vermek, fiyatı üzerine yorum yapmak istemiyorum. Apple'a söylemek istediğim bir iki çift lafım var. Söylemeden geçmek istemedim.

Neden?

Neden mevcut problemlere çözüm bulmak yerine var olanı daha iyi yapmaya çalıştınız?
Neden gerçek bir estetiği uzatıp sündürdünüz?
Neden mükemmele ulaşmak yerine var olanı geliştirdiniz, yerinizde saydınız?

Bir tek iPhone 5 de değil. Neden iPod Nano'nun boyutu ile oynadınız? Neden bu güzelim tasarımı yakıp geçtiniz? Olabilecek en güzel müzik çaları neden hiçe sayıp 6. nesil kötüymüş gibi yeni bir dizayn yeni bir tasarım seçtiniz?

Teknoloji ancak ve ancak problemlerin üzerinden en iyi şekilde gelinerek gelişecektir. Bunu en iyi yapan firma her zaman önde gidecektir, ve gitmiştir de.

Mesela size sizi örnek vermek isterim sayın Apple yetkilileri, karar mekanizması.

Siz ki, Microsoft'un yarattığı dokunmatik uygulamanın geleceğini gördünüz, Windows Mobil'in yeterli olmadığını ve geleceğin burada olduğunu gördünüz. Windows Mobile'da küçücük ikonlara kalemler ile tıklayan bizleri, büyük ve parmakla kullanılan güzel yeni nesil bir dizayna kavuşturdunuz.

Siz ki, ilk çıkan iPhone'da 3G olmadığını, dizaynın daha yuvarlak hatlara sahip olması gerektiğini düşündünüz de, bir adım ileri gidip iPhone 3S'i, Multitask olmadığından yakınan bizleri kurtarıp iPhone 4'ü, fotoğraf çekimi ve hızıyla olan problemimizin üstesinden gelip, (BURAYA DİKKAT) Android'de olan Sistem Üst barını ekleyip iPhone 4S'i yarattınız.

Siz ki koca koca iPod'ları küçültüp saat gibi kullandırdınız, yakamıza taktınız, geleceğe ışık tuttunuz.

Peki neden iPhone 4S'te yaşanılan sıkıntıları çözmediniz? Neden Zaten çok hızlı olan grafik işlemcinizi ikiye katladınız. iPhone kullanıp da oyunlarda, filmlerde ya da uygulamalarda takılma yaşayanımız mı vardı? Neden şarj problemini görmezden geldiniz de, süreyi uzatmak yerine yerinde saydırdınız? Neden büyük ekranların daha çok tutulduğunu görüp de ekranı büyültmek yerine sadece uzattınız?

Sizlerden iPod Nano'nun su geçirmez halini üretip, insanlığa saat gibi kolunda gezdirip, çok uzun süreler kullanabileceği bir müzik çalar armağan etmenizi isterdim.

Sizlerden uzun uzun kullanabileceğimiz geniş ekranlı bir iPhone üretip, tüm insanlığı yine büyülemenizi beklerdim...

Apple, hiç beklemediğim şekilde, bir adım geri atmıştır.

iPhone 5 ve yeni nesil Nano'lar benim için tam bir hayal kırıklığıdır.

Umarım bunun sebebi Steve Jobs'ın aranızda olmaması değildir. Çünkü o bir daha aranızda olmayacak.

Umarım onu anlamışsınızdır şimdi...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ara